Concealer och Foundation: Vilken är bäst?

Vi har valt ut två av de foundation och concealer vi använder. Vi ska berätta vad vi tycker är bra med dem och sedan säga vilken av de två som är bäst! Vi har valt Makeup foundation by H&M och Viva la Diva 3 in one face foundation sen som concealer valde vi Concealer by H&M och Dream Mousse Concealer (Maybelline). Vi börjar med concealern.



Concealer by H&M: Jag gillar den här concealern. Jag brukar använda den för att dölja mina mörka ringar runt ögonen eftersom den är flytande och funkar bäst så för mig. Det jag inte gilllar med denna är att när man haft på sig den under ögonen så blir den "kakig" alltså blir det ungefär som sprickor i lagret efter några timmar. Men den är helt okej, bara inte mitt förstahandsval när det gäller concealers.

Betyg: 3 av 5

Dream Mousse Concealer: Den här concealer använder jag mer för mina röda märken och finnar. Den är ganska torr för att vara en mousse concealer så det går inte lika bra att använda den under ögonen för att där är det känslig hud och då gör det ont att ta på concealern om man tar i. Fast den funkar bra ändå.

Betyg: 2 av 5

Vinnaren blev alltså Concealern från H&M!



Makeup foundation by H&M:
Den här foundation täcker väldigt lätt men samtidigt är det väldigt enkelt att lägga flera lager. Den har en konstig svag doft men som försvinner efter ett tag så ni som är känsliga mot dofter använd inte denna. Jag gillar denna väldigt mycket ändå för det ser väldigt naturligt ut och jag gillar förpackningen som är lätt att bära med sig! 

Betyg: 4 av 5 

Viva la Diva 3 in one face foundation: Som namnet säger så tillkommer tre olika nyanser, ljus, mellan och en väldigt mörk, i denna produkt vilket kan vara bra ibland men det känns ändå väldigt onödigt att betala extra pengar för en liten del av produkten som jag inte kommer använda. Om du vill kan du blanda färgerna så de passar för din hudfärg. Foundation är väldigt krämig och förpackningen är liten så även den här är lätt att bära med sig. Men den var ändå värd att köpa!

Betyg: 3 av 5 

Här blev alltså vinnaren Makeup foundation by H&M!


Hoppas ni gillade detta inlägg:)

/A&a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0