Lukta fräscht!

Hej! Här kommer några tips om hur du kan lukta fräscht utan att det ska kosta jättemycket och behöva lukta allt för mycket parfym, bara för att dölja din svettlukt :)

Deodoranter och antiperspiranter: Om du inte vill lukta för mycket parfym av en antiperspirant eller deodorant rekommenderar jag "Rexona Women" eller "Pearl beaty" från Nivea. Båda har en svag doft men om ni inte är sugna på någon doft alls kan du använda "Body roll-on" från ACO. Men kolla då om den är oparfymerad eller inte eftersom det finns både parfymerad och inte parfymerad.

Duschcremer: Jag använder "LUX Shower and gel, Heavenly Milk". Det är inte så mycket lukt på denna duschcremen. Mitt tips för att känna sig extra fräsch efter ett träningspass eller liknande är att ta duschcreme där du brukar svettas mest, exempelvis armhålan. 

Parfymer:  Ifall du inte vill att din parfym ska lukta alltför mycket tycker jag du ska använda "Adidas originals" eller "So...? Kiss Me". Det kan lukta mycket om du tar för mycket men om du tar lagom mycket kommer de inte lukta så starkt. Annars kan du försöka hitta någon parfym på Apoteket som inte luktar för mycket. 

Gillar ni dessa inlägg? Kommentera!

/a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0