Rengörningstips :)



Hej!

Nu hade jag tänkt att ge tips om sminkborttagning och övriga rengöringsmedel. 

Jag tycker själv att när man väljer produkter så ska man kolla efter något med kvalité. Något som någon rekommenderat eller kanske något man vet är bra. Ett alternativ är att kolla på Apoteket eftersom det bra produkter där.

När jag ska tvätta bort smink använder jag antingen "L300 Cleansing Milk" eller "Apoliva Rengöringslotion". Båda är oparfymerade. Jag tycker båda fungerar bra. Jag brukar ta en bomullsrondell eller liknande och sedan smörja ut på till exempel mina ögon eftersom jag tycker det är enklare.

När jag vill hålla finnar och orenheter borta använder jag och A "ACO cleansing face wash", "ACO moisturising face gel" och "ACO acnelösning". Det står numrerat vilken ordning man ska använda dem men när vi köpte dem sa apotekaren att man istället ska använda 3:an före 2:an. Börja alltså med att smörja in "ACO cleansing face wash" och skölj sedan undan det med vatten. Det står på förpackningen att den "löser upp smuts och är speciellt lämplig för fet och finnig hy". Sedan ska du använda "ACO moisturising face gel" då smörjer du bara in gelen. Här står det att den "återställer hudens fruktbalans och bevarar huden mjuk och smidig efter den dagliga rengöringen". Efter det ska du använda "ACO acnelösning" som du häller på en bomullsrondell eller liknande och duttar på ditt ansikte. Detta ska helst användas varje dag både morgon och kväll.

Om du har torra ögonlock eller mörka ringar under ögonen så kan du använda en ögonkräm. Vi föreslår "Oliva eco eye cream" eller "LdB Vitamin Eye Cream". Ta bara på lite kräm på morgonen och kvällen.

Hoppas detta hjälpte er.

/a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0