Mina parfymer

Hej! Vi har ju nu som sagt kommit på att vi har helt glömt bort att skriva inlägg om parfymer. Därför passar jag på att göra ett till! Den här gången tänker jag berätta lite om mina parfymer som jag har. 

Jag börjar att berätta om min parfym, Snow White Eau De toilette:
Jag tror säkert att många i min ålder inte skulle köpa den här parfymen för att det är just Snövit. Och det var ju ett tag sedan jag köpte den men ändå så tycker inte jag att utseendet spelar någon roll, utan det är ju doften som betyder något! Själv skulle jag förklara doften som mild (den luktar inte så värst mycket) och en rätt så vardaglig parfym. Den skulle passa om jag gick ut på stan eller när jag går till skolan. Jag köpte denna parfym på en färja för några år sedan om jag minns rätt.

Nu ska jag berätta om parfymen, Date Me:
Den här parfymen har en enkel, men snygg flaska. Det finns, som ni kanske vet, flera deodoranter i just den här serien. Doften är ganska stark men har ändå en "ungdomlig" doft. Den passar på små festliga tillfällen men också i skolan. Det jag kan tycka är dåligt med denna parfymen är att när man "tar på sig" den så kommer det väldigt mycket och därmed blir doften stark. Men efter ett tag dämpar doften sig och den blir mer mild. Jag har fått den här parfymen i present, men jag antar att den finns att köpa på diverse sminkbutiker.

Eftersom min tredje parfym är en ask med 10 parfymflaskor, har jag valt ut tre att berätta om.

Parfymer från Fragonard,Baroque,Miranda och Fragonard:
Dessa parfymer kommer från Grasse på Franska Rivieran. Grasse är känt för sin parfymtillverkning. Dofterna är därför rätt så starka och är "äkta" parfymer. Jag ska börja med parfymen som kallas Baroque. Baroque har en vuxen och kvinnlig doft. Parfymen är ljus och passar mest till festligheter. Miranda har också en kvinnlig doft men den här luktar mer "fruktig". Denna passar också till festligheter men också till middagar m.m. Parfymen Fragonard har en lite mer mild doft om man jämför med Baroque och Miranda. Den passar kanske en aning bättre till vardagen än de andra.

Snow White,Date Me och alla de tio parfymflaskorna från Grasse.


Det är väldigt svårt att beskriva en doft av en parfym, så tro inte helt på hur jag förklarat det!

Tyckte ni om detta inlägget och vill ni läsa mer om mina/våra parfymer?

/a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0