Eyeliner och Mascara: Vilken är bäst?

Nu kommer vi göra ett likadant inlägg som vi gjorde för ett tag sedan fast den är gången blir det med eyeliner och mascaror istället! 



Wet'n wild XXL Lash: Jag fick denna mascaran i födelsedagspresent och jag är väldigt imponerad av den för den är väldigt billig och ändå funkar den bra. Borsten är ganska liten och det hjälper att nå alla fransar. Färgen är inte kolsvart i jämförelse med mina andra mascaror men jag gillar den här!

Betyg: 3 av 5

Volum´ Express Turbo Boost Maybelline New York:
Jag gillar den här mascaran för den klumpar sig inte så mycket och då syns det inte lika överdrivet mycket att man har mascara vilket jag gillar. Borsten är bra fast toppen av borsten blir det ofta en stor klump som lätt kan hamna utanför ögat när man lägger på mascaran. Jag tycker denna mascaran är helt okej!

Betyg: 3 av 5

Lash Stiletto Maybelline New York:
Den här mascaran är ganska ny och jag älskar förpackningen. Borsten är väldigt smal och lång och produkten är väldigt svart. På förpackingen står det att mascaran ska ge "ultimate length" vilket den gör. Det enda jag inte gillar är att produkten har väldigt svårt att "stå upp" och välter nästan alltid när jag ska använda den. Men jag älskar den här mascaran!  

Betyg: 4 av 5

Vinnaren av mascarorna blev alltså Lash Stiletto från Maybelline New York.



Lumene Arctic Definition Mineral Eyeliner Black:
I början så gillade jag inte den här eyelinern alls. Jag tyckte den var jobbig att använda och färgen var svår att få bort, jag hatar när man inte kan lätt få bort eyelinern. Men när jag städade mitt "sminkskåp" så tog jag fram den och prövade den igen och den kändes mycket bättre! Jag brukar använda den som en bas för ögonskuggor istället för en primer (som gör att ögonskuggorna stannar kvar hela dagen).

Betyg: 3 av 5

Flash Eyeliner Rimmel London:
Av den här eyelinern får jag en väldigt tunn linje vilket passar mig eftersom jag inte vill att min eyeliner ska synas allt för mycket! Den är spetsig och blir därför lätt att använda. Färgen är snyggt svart och passar till de flesta ögonskuggor. Det dåliga är att även fast den är spetsig blir den lite "böjbar" på toppen och då blir det alltså en aning svårare att använda! Och det är synd att märket Rimmel London finns bara just i London...

Betyg: 3 av 5

Inliner kajal 50 satin white, Isadora:
Jag tycker att det är viktigt att ha en vit eyeliner. Jag brukar använda den på min "waterline" eller i inre hörnet av ögat för att ögonen ska få mer "liv". Pennan är lätt att använda och det är enkelt att tvätta bort. Man kan både få tjocka och tunna linjer. Jag gillar den här jättemycket!

Betyg: 4 av 5

Nu vann alltså Inliner Kajal 50 satin white från Isadora.

Vilken är din favoritmascara/eyeliner?

/A&a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0