Torra händer

Vi gjorde ju ett inlägg om vad du kan göra när du har torra läppar och det inspererade oss att göra detta inlägget! Torra händer är precis det jag har så jag borde kunna lite saker om hur man kan få det lent ;)

Att använda en handkräm är mitt bästa tips till er. När jag känner mig torr använder jag den direkt! Jag använder Rich Care hand cream, canola oil&Q10. Den är parfymerad men har bara en svag doft och skön doft så den irriterar inte så mycket. Den funkar väldigt bra för mig och A, den finns på apoteket.



Mina 5 främsta tips när du har torra händer:

1. Det blir oftast mest torrt på vintern, så var beredd!
2. Det hjälper absolut inte att tvätta händerna, det förvärrar nästan (men du ska inte undvika att tvätta händerna innan måltider för det!)
3. Använd handkräm två gånger eller fler per dag!
4. Välj ut handkrämer med inte så stark doft och köp någonstans där du vet att det är kvalité.
5. Ta med dig handkrämen i väskan så du slipper att känna dig torr när du är på språng, någon annan kanske också behöver och vill låna ;)

Det var mina tips, hoppas de funkar för dig!
/a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0