Passande smink till den långa blåa...

Hej!

På BIKBOK kan man hitta den här skönheten som jag bara älskar.


Här är två förslag på hur man kan sminka sig. Ett lite mer vågat om du gillar färger och ett lite mer matt och diskret.

(Förlåt för de dåliga bilderna, men de är tagna med mobil)
Jag har använt:
-Ögonskugga MAC, Freshwater
-Number Seven, ögonskugga (vita)
-Mascara från Maybelline, Volume Express turbo boost

Lägg MAC ögonskuggan över hela ögonlocket och highligta under ögonbrynet och i ögonvrån med ögonskuggan från Number Seven. Avsluta med mascara. Om du gillar extra vågade sminkningar använd blå mascara!


Jag har använt: 

-IsaDora, ögonskugga i tre bruna nyanser, den ljusaste har jag använt.
-MaxFactor Dip in eyeshadow i guld
-Ev. mascara

Lägg den ljusa ögonskuggan från IsaDora på hela ögonlocket och lägg den guldiga ögonskuggan från MaxFactor i båda "hörnen" av ögat. Du kan eventuellt ta Mascara eller eyeliner om du känner för det.



Som läppstift till båda har jag använt "Made for me naturals" från L´oréal paris 233

Vilken tycker du bäst om?  

Kram, a♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0